Η Νεραϊδοχώρα σταματά τη συνεργασία με την Axel accessories...

Η περίληψη: Προσκολλημένη σε μια Ελλάδα και σε μια εποχή παρωχημένη, που πρέπει να αλλάξει (έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει, απλώς κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει), η Axel μας ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ότι μας απαγορεύει να πουλάμε τα είδη της στο site μας στο internet και ότι μπορούμε να τα διαθέτουμε μόνο στα φυσικά μας καταστήματα. Με τη σειρά μας τους είπαμε ότι αποφασίσαμε να διακόψουμε τη συνεργασία μας μαζί τους και να μη δεχθούμε όρους παράλογους και ενδεχομένως παράνομους.

Οι λόγοι: Ο πιο προφανής, σύμφωνα και με παραδοχή της ίδιας της εταιρίας, είναι ο έλεγχος των τιμών (εναρμονισμένες-ελεγχόμενες τιμές λέγεται αυτό, αλλά ας μην επεκταθούμε τώρα). Όπως ξέρετε, οι τσάντες και τα άλλα αξεσουάρ της Axel έρχονται με έτοιμη τυπωμένη τιμή στο ταμπελάκι. Ο έμπορος είναι υποχρεωμένος να πουλήσει το προϊόν σε αυτή την τιμή ή παραπάνω αν θέλει, παρακάτω όμως απαγορεύεται από την εταιρία (μιλάμε για την κανονική περίοδο, όχι για τις εκπτώσεις). Μας είπαν λοιπόν ότι κάποιοι στο internet κάνουν προσφορές και γι αυτό αποφάσισαν να απαγορεύσουν τις πωλήσεις στο διαδίκτυο... Εννοείται ότι όπως ξέρετε η πρακτική των εναρμονισμένων τιμών είναι παράνομη, αλλά τα μαγαζιά είναι υποχρεωμένα να τη σεβαστούν, γιατί αλλιώς η εταιρία με κάποια πρόφαση σταματά να τους δίνει εμπόρευμα.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η Axel έφτιαξε το δικό της site στο internet και προφανώς θέλει να καρπωθεί μόνη της το κοινό που ψωνίζει online. Εννοείται ότι με αυτό τον τρόπο υποχρεώνει τον καταναλωτή να αγοράσει στις μη ανταγωνιστικές προκαθορισμένες τιμές και του στερεί τη δυνατότητα να ψωνίσει από κάποιο άλλο online κατάστημα, που ενδεχομένως θα τον εξυπηρετήσει καλύτερα, ή στο οποίο θα μπορέσει να συνδιάσει και προϊόντα άλλων εταιριών. Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει προηγούμενο εταιρίας που ενώ επιτρέπει τη διακίνηση των εμπορευμάτων της στα φυσικά καταστήματα, απαγορεύει τη διακίνηση στο internet...

Η ερώτηση: Γιατί αποφασίσαμε να διακόψουμε μια συνεργασία χρόνων, ενώ θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να πουλάμε τα προϊόντα της Axel στα φυσικά μας καταστήματα; Η απάντηση ήταν για μας απλή: Για μας το internet εκφράζει το μέλλον, αυτό που έρχεται (μάλλον που έχει ήδη έρθει) και την επικοινωνία με ένα κοινό που εξ' ορισμού είναι πιο ενημερωμένο και ψαγμένο από το μέσο καταναλωτή. Από την άλλη η τακτική της Axel εκφράζει το παρελθόν, όπου η αγορά ήταν εύκολα ελεγχόμενη και ο καταναλωτής κάτι σαν... πρόβατο επί σφαγή! Πώς μπορούμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με μια εταιρία που είναι κολλημένη σε νοοτροπίες που φεύγουν κι έχουν τελειώσει;

Αντί επιλόγου: Λέμε "αντί" γιατί αυτό δεν είναι επίλογος, αλλά η αρχή της προσπάθειάς μας να γίνουμε ακόμη καλύτεροι και να φέρουμε στα καταστήματά μας ακόμη πιο όμορφα και ιδιαίτερα αντικείμενα. Μια πρώτη άφιξη τις επόμενες μέρες θα είναι η βρετανική Disaster και έπονται κι άλλες το επόμενο διάστημα. Έτσι κι αλλιώς όσοι μας γνωρίζετε έχετε καταλάβει ότι στη δουλειά μας θέλουμε πρώτα απ' όλα να περνάμε καλά, εμείς και οι φίλοι και πελάτες μας. Και το ταξίδι συνεχίζεται...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις